ستارگان حماسي تابستاني باكس آفيس
"شما به زرق و برق يك افتتاحيه بزرگ نياز داريد": اعتصاب بازيگران آمريكايي روي فرش قرمز شروع به گاز گرفتن كرد
فيلمهاي پرفروش مانند باربي غيبت ستارههاي هاليوود در تبليغات را پشت سر گذاشتهاند - اما كارگران پشت صحنه نگران هستند.
مargot تور جهاني لباس باربي رابي به نيويورك نرسيد. نمايش فيلم مگا فرانچايز با الهام از عروسك ماتل به جاي اولين نمايش ايستاد. با اعتصاب بازيگران، از نظر روابط عمومي بسيار سخت بود، اما در ميان 100 ميليون دلار (80 ميليون پوند) يك سال بازاريابي كاملا صورتي كه منجر به افتتاحيه آخر هفته 155 ميليون دلاري فيلم در آمريكا شد، مورد توجه قرار نگرفت.
همين امر در مورد اوپنهايمر نيز صدق ميكند، كه اولين نمايشش در ايالات متحده توسط ستارههايش، كيليان مورفي، فلورانس پيو، مت ديمون، اميلي بلانت و رابرت داوني جونيور تحريم شد، و كريستوفر نولان كارگردان را مجبور كرد تا روي يك فرش قدم بزند تا از خدمه و صنعتگراني كه در ساخت اين فيلم برجسته جهاني نقش داشتهاند، به نمايش بگذارد .
فراتر از فرش قرمز، ستارگان حماسي تابستاني باكس آفيس، از جمله ماموريت غيرممكن - حساب مرده قسمت اول تام كروز، كه يك هفته قبل از باربي و اوپنهايمر اكران شد، همچنين بر اساس دستورالعمل هاي انجمن بازيگران سينما/فدراسيون آمريكا از تلويزيون و تلويزيون، در حالي كه در پروژه هاي تلويزيوني و راديويي در شبكه هاي اجتماعي شركت مي كنند، يا در پروژه هاي تلويزيوني و راديويي در مورد هنرمندان در مصاحبه حضور مي يابند، مجاز نيستند. اعتصاب در حال اجرا است، كه ممكن است تا ژانويه ادامه داشته باشد .
در حالي كه باربي غولپيكر در آخر هفته افتتاحيه خود بر اثر اعتصاب حركت كرد، فيلمهاي ديگر ممكن است چندان خوش شانس نباشند. مارك بوركوفسكي، عامل روابط عمومي مستقر در لندن، ميگويد: «اين براي همه از نظر حماسههاي بزرگ بسيار مضر است. «اينديانا جونز و ماموريت: غيرممكن تقريباً از خط عبور كردند. اما به نظر نميرسد بر باربي تأثير بگذارد - در ميدان لستر نميتوانيد جايي راه برويد بدون اينكه صفهايي از افراد صورتي را ببينيد.»
اگر فيلمهاي پرفروش تابستاني در حال حاضر فقط تحت تأثير قرار گرفتهاند، ممكن است به اين دليل باشد كه استوديوها و پخشكنندههاي هاليوود، كه توسط بازيگران و نويسندگان اعتصابي به خاطر غرامت و نگرانيهاي مربوط به هوش مصنوعي مورد هدف قرار گرفتهاند، توانستند شروع اكشن را چند هفته به تعويق بيندازند و به كن اجازه دهند تا فيلمهاي پرفروش تابستاني استوديوها بدون هيچ تأثيري راه اندازي شوند.
هفته گذشته، رهبران غير مجاز مي باشد-Aftra توضيح دادند كه تا چه حد در مذاكرات با شركتها در زماني كه مذاكرات قطع شد، بودند. آنها گفتند : "ما روي برخي چيزها حركت كرديم، اما از روز اول آنها به طور معناداري درگير مهم ترين مسائل نبودند . " استوديوها كه توسط اتحاد تهيه كنندگان فيلم و تلويزيون (AMPTP) نمايندگي مي شوند، ساگ افترا را به خاطر دور شدن اول سرزنش كردند.
اما در حال حاضر بسياري از كارگران غير اتحاديه در زمينههاي خلاقانه، از طراحان صحنه گرفته تا آرايشگران و هنرمندان مو و گريم، اثرات تعطيلي توليد را احساس ميكنند. اكنون غير مجاز مي باشد-Aftra دستورالعملهايي را براي نحوه عملكرد اينفلوئنسرهاي اجتماعي، كه نماينده آن نيست، در طول اعتصاب منتشر كرده است، از جمله اجتناب از ترويج پروژههاي استوديويي.
انجمن صنفي در يك پرسش متداول گفت: "هر غير عضوي كه به دنبال عضويت در آينده در ساگ افترا است كه در طول اعتصاب كار يا خدمات تحت پوشش را براي يك شركت آسيب ديده انجام دهد، براي عضويت در ساگ افترا پذيرفته نخواهد شد."
براي تجارت هايي كه معمولاً در كنار بازيگران و نويسندگان كار مي كنند، وضعيت نيز پيچيده است. آلشا اوك، آرايشگر نيويوركي، كه تا زمان اعتصاب روي توليد رايان مورفي كار ميكرد، ميگويد: «ما مجاز به انجام تبليغات غيرصنفي و تبليغاتي هستيم، اما همه بسيار نگران هستند. من يك مادر مجرد هستم، بنابراين كار نكردن ايده آل نيست. اگر كار نكنيم، به بيمه درماني كمك نمي كنيم، بنابراين بسياري از افراد ممكن است پوشش خود را از دست بدهند.»
رايان برينكلي، 45 ساله، صنعتگري كه مشغول ساخت دكور براي يك سريال نتفليكس بود تا اينكه در 9 ژوئن پس از شروع اعتصاب نويسندگان بسته شد، مي گويد كه در ابتدا درباره خواسته هاي اعتصاب كنندگان مطمئن نبوده است.
«در ابتدا فكر ميكردم نويسندهها خيلي زياد هستند و خيلي ميخواهند. آيا آنها قلمهاي خود را زمين ميگذارند و با ما، اتحاديههاي كارگري، به صف ميآيند؟ اما آنها 40 يا 60 سال است كه قرارداد جديدي نگرفته اند. آنها براي بقاي بين مشاغل به حق امتياز نياز دارند. بنابراين من حمايت مي كنم، اما هنوز هم به بسياري از افراد زير خط آسيب مي رساند.»
بحران، حداقل از نظر بازاريابي، ممكن است اواخر تابستان رخ دهد. هفته گذشته، آلبرتو باربرا، مدير جشنواره فيلم ونيز، گفت كه اين جشنواره كه در پايان ماه اوت افتتاح مي شود، بدون توجه به مشاركت فيلم ايالات متحده، روي يك "جشنواره پاناروپايي" كار مي كند. او به كاركنان گفت: «ما در حال انجام اقدام براي ايجاد يك برنامه جايگزين هستيم .
جشنواره فيلم تورنتو كه در ماه سپتامبر برگزار ميشود، در حالت انتظار است كه آيا فصلي بدون ستارههاي سينما خواهد بود يا خير. برگزاركنندگان جشنواره به ددلاين گفتند : "ما به برنامه ريزي براي جشنواره امسال با اميد به حل سريع در هفته هاي آينده ادامه خواهيم داد . "
از برخي جهات، تأثيرات اعتصاب بر توليد و بازاريابي فيلم شبيه به اثرات همهگيري است - تركيبي فلجكننده از تعطيليها و راهحلهايي كه با ترس از اين كه يك گام اشتباه ميتواند باعث ايجاد شغل شود.
بوركوفسكي مي گويد: «شما به زرق و برق يك روزنه نياز داريد، بنابراين همه از اين كار فلج مي شوند. نكته اصلي اين است كه آيا مردم ميتوانند يك فيلم را بدون افتتاحيه بزرگ و حضور ستارهها براي خلق لحظهشان به بازار عرضه كنند.
انجمن بازيگران سينما به 39 اثر مستقل براي فيلمبرداري در طول اعتصاب مجوز داده است. به گزارش ورايتي، اين فهرست شامل مادر مري با بازي آن هاتاوي و مايكلا كوئل مي شود. مرگ اسب شاخدار با بازي پل راد و جنا اورتگا. The Rivals of Amziah King با بازي متيو مك كانهي و Flight Risk با بازي مارك والبرگ و كارگرداني مل گيبسون.
براي برخي از ستاره ها، اعتصابات ممكن است فوراً بر درآمد آنها تأثير نگذارد. درآمد سالانه صنعت فيلم جهاني تا سال 2022، 77 ميليارد دلار يا كمتر از يك چهارم 270 ميليارد دلار بازار جهاني كالاهاي لوكس بوده است. براي بسياري از بازيگران، يك فيلم گامي براي يك قرارداد زيبايي يا سفير شدن از يكي از خانه هاي لوكس فرانسوي يا ايتاليايي است.
فران درشر، رئيس ساگ افترا، در اوايل اين ماه پس از پايان مذاكرات با اتحاد تهيه كنندگان فيلم و تلويزيون، در دفاتر اتحاديه صحبت كرد. عكس: مايك بليك/ رويترزو بر اساس قوانين اعتصاب، بازيگراني كه در برنامههاي شبكهاي مانند سريالهاي سريال، برنامههاي متنوع، برنامههاي گفتگو، نمايشهاي واقعيت و نمايشهاي بازي حضور مييابند مجاز به كار هستند. نكته مهم اين است كه بازيگران ساگ همچنان مجاز به مدلينگ يا تبليغات براي شركت هاي مد، زيبايي و سبك زندگي هستند.
براي استايليستهاي فرش قرمز، و تيم مسافرتي يك بازيگر متشكل از هنرمندان آرايش مو و آرايش در يك تور مطبوعاتي، اثرات اعتصاب ميتواند شديد باشد.
روشكا برگمان، استايليست ايتاليايي ووگ مي گويد: «يك نوع داستان عاشقانه بين مد و سينما وجود دارد. يك بازيگر بدون آرايشگر و تيم نمي تواند روي فرش قرمز برود و اگر فرش قرمز نداشته باشيد به دليل اينكه بازيگران در اتحاديه هستند، آرايشگران، آرايشگران و موها شغل خود را از دست داده اند. اما يك بازيگر همچنان مي تواند در صنعت مد به عنوان مدل كار كند.»
يك استايليست مد مستقر در لندن گفت كه اين اعتصاب احتمالاً رزرو بازيگران براي فيلمبرداري را آسانتر ميكند.
بر اساس مطلبي كه در روز جمعه در Popbitch منتشر شد، رويداد سالانه GQ Heroes GQ در Soho Farmhouse، شعبه نيمه روستايي باشگاه اعضاي لندن Soho House، ستاره هاي مورد انتظار خود را برايان كرانستون، كريس همسورث و جنيفر كوليج از دست داده بود، كه به گفته اين رسانه، "همه در ليست 30 پوندي قرار گرفته بودند تا يك بليت را ارائه دهند. ".
نشانه هايي وجود دارد كه صنعت فيلم متمركز بر هاليوود در حال تغيير است، همانطور كه صنعت موسيقي تغيير كرده است، به عنوان مكملي از صنعت لوكس با جيب عميق. خانه مد سنت لورن متعلق به كرينگ اخيراً يك استوديوي توليد كامل راه اندازي كرده و با فيلمسازان پدرو آلمودوار و ديويد كراننبرگ براي پروژه ها قرارداد امضا كرده است.
همچنين گزارش شده است كه كرينگ در حال مذاكره براي خريد CAA، آژانس استعداديابي هاليوود، به مبلغ 7 ميليارد دلار است. اين قرارداد كه گفته ميشود در مرحله پيشرفته است، به شركت لوكس دسترسي مستقيم به ستارههاي سينما و موسيقي ميدهد كه براي حضور در رديفهاي اول نمايشهاي باند فرودگاه پرداخت ميشوند.
اگر به نظر مي رسد كه استوديوهاي هاليوود براي انجام معاملات به چالش كشيده مي شوند، تنها به اين دليل است كه هاليوود و برندهاي مد لوكس به ستاره ها بيشتر از ستاره ها نياز دارند، حداقل در برخي موارد.
بوركوفسكي ميگويد: «اين در مورد برند، چيزي است كه شما براي آن ايستادهايد و چگونه از كانالهاي خود استفاده ميكنيد. برخي از اين كانالها، مانند اينستاگرام، آنقدر قدرتمند هستند كه برخي افراد بيشتر از شركتهايي كه به آنها نياز دارند روي فرش قرمز يا جلد مجلهشان فالو ميكنند.»
حضور در رويدادهاي مد مي تواند راهي آسان براي يك بازيگر باشد تا در كانون توجه بماند در حالي كه فرش قرمز و برنامه هاي گفتگو ممنوع است. اما يكي از نمايندگان مد نيويورك مي گويد، در حالي كه بقيه صنعت آنها بيكار هستند، خود تبليغي با خطراتي همراه است.
برندهاي لوكس بر افراد مشهور متمركز هستند، بنابراين شما همچنان آنها را خواهيد ديد. اما بازيگران به جامعه خود وفادار هستند، بنابراين براي بازيگري كه اكنون به آنجا برود و با مبلغ ايكس پولي را به نمايش بگذارد، كاملاً ناشنوا خواهد بود. اين كار براي نمايه يا اعتبار آنها مفيد نخواهد بود.»
بوركوفسكي ميگويد تصميمگيريها در مورد كارهاي برندهاي لوكس بر اساس آنچه بازيگران از نظر تصوير انجام ميدهند، نحوه مديريت فرصتهاي تجاري برندشان و اينكه از چه كساني حمايت ميكنند يا توسط آنها حمايت ميشوند، خواهد بود.
او ميگويد به هر حال به سختي ميتوان ستارهها را براي شركت در فرش قرمز جذب كرد، بهويژه در اروپا، با بازارهاي كوچكتر و فردي آن، جايي كه تصاوير نيازي به جلا دادن دائمي ندارند. اين اعتصاب ممكن است مردم را واقعاً به اين فكر كند: فرش قرمز چه فايده اي دارد؟ ممكن است آنطور كه مردم فكر مي كنند ضروري نباشد.»
برچسب: ،